Hiszek a XXI.szzadban.
Tbbszr megnztem az rsgvltst a Parlament eltt. A szoknys , bojtos fapapucsos , evzoni katonk furcsa mozdulatainak gykereit sehol sem talltam. A darabos , a vgtagok egyenestr , lass , a trdeket derkszgben megemel , majd kinyjt koreogrfia egyes tiknyvek szerint a lelassitott knknra hasonlit. Nekem cseppet sem. Plne nem a vigyzzllsban trtn kapars s a papucsnak a kvezethez csapkodsa. A knkn egy felszabadult , gyors , vidm , frivol tnc , mg az rk fegyelmezettek , koncentrltak s igazn komolyak. Tnyleg inkbb arra a kakasra emlkeztetnek , ami felemelt fejjel , bszkn , lassan , hatrozottan jr le s fel, uralva a terepet s nem keskedik idegen tollakkal .Van mire bszknek lenni. s van mire vigyzni . Ez a vros multikulturlis eklekticizmusval az eurpa eszencijt adja. Nem holmifle globalizcis eredknt , hanem az egymsra borul hagymalevelekhez hasonlan a kerek egszet alkotjk. Athn ezzel az olimpival emeldik t a mindenki tudatalattijba szilnkokbl s trtnelmi foltokbl sszegyrva. Az olimpiai jtkok kzponti pletkomplexuma a metr megll felli lpcskrl olyan , mint egy hatalmas tangharmonika. Santiago Calatrava pitsz acl s vegszerkezeteivel gy feszitette szt a teret , mint egy szablytalan szinuszgrbt , melynek legnagyobb kilengst a megnyitt ad fves stadion fedvza alkotja. Ez a tangharmonika 2004.augusztus 13-n este 21:00-kor megszlalt. Ennyi emberrel mg soha letemben nem tallkoztam. Mindenki gy rzi , hogy a tbbi mr csak rads. Erre s az ilyen nagy tallkozsra mr rgen vgytunk. Ez az a npnneply , ahol az emberek lelke sszer . S ahogy a grgtzek feltrnek az gre , visszahullva szikrz szinekkel festik t az jszakt , a Stn sszetprdve egy stt zugban fogvacogva fontolgatja harakirijt .Csajkovszkij Napoleon-nyitnya gydrgseivel , zg harangjaival lghajknt emel fel mindannyiunkat , s mintha No brkjban lnnk hisszk , hogy a XXI.szzad tlhet.
|